Kokios dažniausiai aušinimo skysčio (antifrizo) dingimo priežastys ir simptomai?
Neretai pamirštamas dalykas - reguliariai tikrinti antifrizo lygį bakelyje (žinoma dauguma automobilių turi indikaciją skydelyje jeigu aušinimo skysčio trūksta, bet nepamirškime, kad ir indikacija kartais nesuveikia :) ). Galbūt neatrodo, kad aušinimo skysčio nutekėjimas yra didelė problema, tačiau tai gali sukelti rimtą pavojų jūsų automobilio varikliui. Be tinkamo antifrizo kiekio jūsų variklis gali perkaisti (arba užšalti žiemos metu). Kadangi jis atlieka labai svarbų vaidmenį, aušinimo skystį privaloma reguliariai tikrinti. Tai ypač rekomenduotina senesniems automobiliams.
Akivaizdžiausias aušinimo skysčio nutekėjimo simptomas yra be abejo pastebėta antifrizo bala po automobiliu. Kadangi tai nėra vienintelis skystis, kuris gali nutekėti iš jūsų variklio, svarbu žinoti, ko ieškoti, kad būtų galima nustatyti, kokio tipo skystis tai yra. Aušinimo skystis paprastai bus ryškiai žalios, oranžinės arba rausvos spalvos, o jo kvapas gali būti "saldokas". Jei supratote, kad yra aušinimo skysčio nutekėjimas, visada jį greitai išvalykite (jeigu tai įmanoma), nes jis yra labai toksiškas tiek žmonėms, tiek naminiams gyvūnams ir žinom apskritai GAMTAI. Saugokime savo aplinką!
Kitas gana paprastas būdas, kuriuo galite pastebėti, kad trūksta aušinimo skysčio yra stebint variklio temperatūros daviklį. Reikėtų paminėti, kad tam tikri temperatūros svyravimai yra normalu, itin greitas temperatūros pokytis paprastai rodo, kad yra problema, į kurią turėtumėte atkreipti dėmesį.
Paprastai norėdami sužinoti, ar jūsų variklyje trūksta ar dingsta aušinimo skysčio, tiesiog patikrinkite išsiplėtimo bako aušinimo skysčio lygį ir užpildykite jį, tada stebėkite lygį, kad sužinotumėte, ar skystis mažėja. Pabandykite užkurti automobilį, nuvažiuoti nedidelį atstumą ir vėl pažiūrėti pokytį.
Kai įsitikinsite, kad vis tik turite antifrizo praradimą, galite pradėti nustatinėti kur yra problema.
Aušinimo skystis gali pradėti tekėti dėl daugybės skirtingų priežasčių, todėl pažvelkime į kelias dažniausiai pasitaikančias priežastis.
- Radiatoriuje yra skylė
Dauguma jūsų automobilio variklio dalių patiria didelę trintį ir ekstremalią temperatūrą ir to pasekmė tam tikri su laiku atsirandantys gedimai. Pvz. korozija radiatoriuje yra viena iš pagrindinių aušinimo skysčio nutekėjimo priežasčių. Vamzdžiams senstant ir prarandant atsparumą, viduje gali atsirasti nuosėdų, kurios sukelia nuotėkį. Tarp bako ir radiatoriaus esanti sandarinimo tarpinė taip pat gali susidėvėti ir tai gali būti viena iš priežasčių.
Žarnos, sujungtos su radiatoriumi, taip pat gali būti kaltininkas, nes einant laikui žarnos tampa kietos ir "trapios", o tai reiškia, kad jos taip pat praranda elastines savybes, atsiranda įtrūkimų dėl variklio virbacijų ir t.t. Ypač tos vietos, kur yra sujungimai prie radiatoriaus, vandens siurblio. - Radiatoriaus dangtelis nėra pilnai sandarus
Radiatoriaus dangtelis atrodo nereikšmingas dalykėlis :) , tačiau jis atlieka didelį darbą. Pačiame radiatoriuje darbo metu susidaro labai didelis slėgis, o dangtelis yra atsakingas už sistemos sandarumą, kuris palaiko vienodą slėgį visoje aušinimo sistemoje. Tačiau laikui bėgant jo tarpinė gali susidėvėti arba spyruoklė gali prarasti reikalingą amortizaciją, o tai gali leisti aušinimo skysčiui po truputį ištekėti. Jeigu tai vyksta po truputį jūs galite sunkiai suprasti kas vyksta, antifrizas dingsta, bet balų kaip ir akivaizdžiai nepastebite, nes po truputį ištekantis skystis nugaruoja nepasiekęs žemės ar pan. - Variklio galvos tarpinės problema
Kai pradeda leisti variklio galvos tarpinė, galite to irgi nepastebėti ilgą laiką. Tarpinė realiai turi atlaikyti platų variklio temperatūrų diapazoną, taip pat ypač aukštus ir labai žemus variklio slėgius. Ji yra tarp galvos ir variklio bloko, o kai tarpinė pažeista toje vietoje atsiranda nuotėkis.
Kai tai atsitika, tarpinė nebegali laikyti variklio alyvos ir aušinimo skysčio atskirai, o tai yra labai pavojinga ir dažnai sukelia rimtus gedimus. Šiuo atveju Jūs pamatysite daug išmetamų baltų dūmų, tai leis suprasti, kad viena iš priežasčių tarpinės problemos. - Vandens siurblio problema
Vandens siurblys vaidina svarbų vaidmenį užtikrinant, kad aušinimo skystis būtų cirkuliuojamas visoje aušinimo sistemoje taip kaip priklauso. Paprastai jis varomas diržu ir yra apatinėje variklio dalyje. Siurblio gedimas gali atsirasti dėl įvairių priežasčių - dažniausiai tai natūralus susidėvėjimas. Reikėtų paminėti, kad siurblį reikia keisti visada kartu su pagrindiniu diržu, neretai mūsų vairuotojai "pataupo" ir nusprendžia jo nekeisti. - Išsiplėtimo bakelio problema
Automobilio aušinimo sistemoje yra išsiplėtimo bakas, kas nežino tai yra tas plastikinis bekelis šalia variklio į kurį pilame aušinimo skystį :). Paprastai jis yra sujungtas su radiatoriumi gumine žarna ir varikliui įkaitus ar atvėsus atiduoda arba gauna aušinimo skystį į radiatorių ir iš jo.
Laikui bėgant ir veikiant temperatūros pokyčiams, tas plastikas gali susilpnėti, taip pat ir jį jungiančios dalys. Bakelis gali įtrūkti arba atsirasti bakelio dangtelio nesandarumas leidžiantis išbėgti aušinimo skysčiui. Taip pat gali būti, kad žarna, einanti iki radiatoriaus atlaisvėja per jungtis, dėl to skystis taip pat pradeda nutekėti. - Nuotėkis į EGR sistemą
Jei EGR aušinimo sistemoje atsiranda nuotėkis, skystis gali patekti į recirkuliuojančias išmetamąsias dujas, praeiti pro variklį ir sudegti išmetimo vamzdyje, praktiškai be jokių simptomų, išskyrus, žinoma, nuolaitnį aušinimo skysčio praradimą, kurio priežastis gali būti sunku diagnozuoti. Tokiu atveju realiai reikia pakeisti visą EGR.
Kiti keli patarimai - Stebėkite išmetamų dūmų spalvą, jeigu balta, turite problemą. Reguliariai tikrinkite variklio alyvą, jeigu jos kiekis didėja, tikėtina, kad antifrizas patenka ir kelia alyvos kiekį. Karts nuo karto pažiūrėkite ar neatsiranda balų po automobiliu, o pastebėjus tokią, nebūkite abejingi "ai čia nieko tokio" - pažiūrėkite ar netrūksta antifrizo.
Dažnas klausimas - Ar reikia ir kodėl reikia keisti aušinimo skystį?
Vairuotojai neretai nustemba kai pasiūloma keisti aušinimo skystį. Galvojama, kad tai toks skystis kurio keisti nereikia. Žiūrint labiau techniškai, vis dėl to tai yra darbinis skystis kuris laikui bėgant praranda savo technines savybes. Per laiką nekeistas antifrizas tampa rūgštinis ir pradeda ardyti vidines dalis, praranda savo tepimo savybes, ko pasekoje prastai tepama vandens pompa. Atsiranda korozija. Koks aušinimo skystis ir kaip dažnai jį reikia keisti geriausiai nurodo automobilio gamintojas. Dažniausiai tai gali būti intervalas nuo 2 - 5m laikotarpyje.
Taip pat reikia paminėti, kad negalima pilti betkokio pasitaikiusio aušinimo skysčio. Antifrizas kaip ir tepalas konkrečiam varikliui tinka tam tikrų parametrų, jeigu nežinote kokį pilti, nepilkite pirmo pasitaikiusio, pirma išsiaiškinkite koks tinkamas (dažnai būna parašyta ant pačio aušinimo skysčio bakelio). Taip pat jeigu nežinote koks antifrizas buvo supiltas anksčiau, vertėtų pasikeisti jį pilnai naujai. Rekomenduojama nemaišyti skirtingų antifrizų, tai gali neigiamai paveikti aušinimo sistemą.
Atsiradus aušinimo sistemos gedimui, nedelsdami kreipkitės į Autura servisą. Mūsų profesionalūs darbuotojai greitai nustatys problemą ir pašalins gedimus.