Kada restauruoti, o kada geriau keisti purkštukus? - Autura

Geriau keisti purkštukus ar restauruoti ?

Geriau keisti purkštukus ar restauruoti ?

TEMA daug kam aktuali ir daug informacijos apie tai nėra. Mes nusprendėme apžvelgti kada visgi geriau Keisti purkštukus naujais, o kada juos galima Restauruoti.

Kas yra kuro purkštukas?

Dyzelinio kuro purkštukai per pastaruosius pora dešimtmečių nukeliavo nemažai- pokyčių prasme. Iš pradžių sukurta „common rail“ įpurškimo sistema buvo naudota sunkvežimiams, bet pamačius kokia perspektyvi ši technologija, greitai perėjo ir į lengvuosius automobilius. Senojo tipo mechaniniai purkštukai naudojo gerokai mažesnį degalų slėgį nei šiuolaikiniai, kuro įpurškimas turėjo kur kas didesnius praėjimus, nei dabartiniai. Tai savo ruožtu reiškė, kad purkštukai turėjo daug didesnę toleranciją bendram nusidėvėjimui ir buvo mažiau jautrūs teršalų ir prastesnių degalų daromai žalai. Taip taip, seniau galėjai pilti prastą kurą ir purkštukai atlaikydavo ženkliai geriau.

BET, atsiradus pažangiai „Common rail“ įpurškimo sistemai, automobilių eksploatacinės savybės buvo kur kas aukštesnės ir degalų ekonomija pagerėjo ir apskritai efektyvumas ženkliai geresnis. Tačiau naujesnės sistemos yra daug sudėtingesnės nei jų pirmtakės, o tai reiškia, kad purštukai tapo gerokai sudėtingesni tam, kad galėtų būti efektyvūs. Jų tolerancija prastam kurui, teršalams ir t.t tapo ypač jautri, tad ir jie patys kainuoja brangiai ir jų remontas taip pat. Kaip bebūtų esant šiandieninėms aukštoms technologijoms atrodo turėtų būti galimybės sukurti itin ilgai tarnaujančius pukštukus, deja, ar tai kapitalizmo įtaka ar dar nesugalvota kaip, bet jų tarnavimo trukmė taip pat trumpesnė nei senųjų mechaninių.

Susipažinkime kokie pagrindiniai purkštuko nusidėvėjimo požymiai

Pateiksime keletą dažniausiai pasitaikančių simptomų, kuriuos galite pastebėti ir tikėtina tai bus susiję su purkštukų nusidėvėjimu:

  • Kintanti galia - Jeigu automobilis dirba nenuosekliai, nevienodai, jei apsukos kyla/krenta "šokinėja", tai vienas iš ženklų dėl purkštuko užsiteršimo. Gali būti, kad degalų sistema užsiteršusi (dumbliais, vandeniu ar kitokiais nekokybiško kuro teršalais) ko pasekoje purkštukas gauna nešvarų, užterštą kurą kuris purkštuką gali veikti ir kaip abrazyvas, kaupti nuosėdas ant purkštuko ir t.t Ko pasekoje varikliui kuras įpuškiamas nenuosekliai. Pats purkštukas patiria daug didesnę "apkrovą" nei įprastai, jo sudedamosios dalys pradeda ženkliai smarkiau dėvėtis.
  • Nevienodai dirbantys cilindrai - Ar pastebėjote, kad kartais automobilis neįprastai "purtosi" arba yra vangus akseleruojant ? Vėlgi, tai gali būti dėl to, kad kuro purkštuką reikia kruopščiai išvalyti, jei jis užsikimšęs jis protarpiais neprapruškia kuro į cilindrą ko pasekoje tame cilindre neįvyksta normalus degimo procesas - nesuveikia, tad galia nesusigeneruoja.
  • Kuro kvapas - Neįprastai stipriai besijaučiantis dyzelinio kuro kvapas reiškia, kad greičiausiai turite nuotėkį. Viena iš priežasčių gali būti dėl purkštuko tarpiklio įtrūkimo arba vožtuvo neuždarymo.
  • Mažesnė degalų ekonomija - Jei pastebėsite staigų ir nuolatinį degalų sąnaudų pasikeitimą, tai gali būti dėl susidėvėjusių purkštukų. Susidėvėję purkštukai degina gerokai daugiau degalų, kad būtų pasiektas reikalingas našumas.
  • Užsidegusi "check engine" indikacija - Jeigu purkštukai variklyje pradeda netinkamai įpuškinėti kurą nei nustatyta variklio kompiuteryje, automobilio skydelyje pamatysite įspėjimą "check engine". Nuvežkite patikrinti automobilį.

Dyzelinio kuro purkštuko tarnavimo laikas

Dyzelinių degalų purkštukų tarnavimo laikas paprastai yra gana trumpas (palyginus su senaisiais mechaniniais), todėl optimaliam veikimui juos reikia labiau prižiūrėti. Naudojant geros kokybės dyzeliną ir specializuotus kuro priedus (Apie kuro priedus galite paskaityti čia - " Kuro priedai. Ar jie veiksmingi ? " ) kuro purkštuko tarnavimo trukmė yra apie 100.000-150 000 km. Taip pat esame jau anksčiau rašę kas kiek laiko reikėtų atlikti periodinį purkštukų valymą servise. Daugiau informacijos čia - " Kaip dažnai reikia valyti purkštukus? "

Kada galima restauruoti purkštukus, o kada reikia juos keisti naujais?

Šis klausimas tikrai vienas dažniausių kurio sulaukiame iš savo klientų kuriems reikalingas purkštukų remontas. Dažniausiai kiekviena situacija yra individuali ir tinkamą sprendimą mes priimame tik atlikę pilną purkštukų diagnostiką. Purkštukų restauravimas atliekamas tada kada matome, kad pakeičiant purkštuko susidėvėjusias dalis ( antgaliai, vožtuvai, kontaktai, žiedai ir t.t ), jį išplovus,  bus galima atstatyti tokius pačius purkštuko parametrus varikliui dirbant skirtingomis apkrovomis. Bet jeigu purkštukas turi rimtesnių problemų, mechaninių pažeidimų - dažniausiai teks jį keisti nauju.
Suremontuotiems CR purkštukams (Delphi) reikia suteikti naujus kodus ir juos įrašyti automobilio kompiuterinėje sistemoje, kitaip bus problemos.

Esmė paprasta - purkštukai viena jautriausių automobilio variklio dalių, nepaisant to, tai vienas brangiausių remontų. Reikia į viską žiūrėti kompleksiškai, atlikus purkštukų diagnostiką ir gavus meistrų atsakymą turite įvertinti kelis svarbius niuansus :

  • Pirma ar automobilis apskritai dar turi ir kitų probleminių vietų, pasiskaičiuoti viso remonto kainą ir pažiūrėti ar kaina nepriartėjo prie automobilio vertės (taip neretai būna su senesniais jau vertės neturinčiais automobiliais), tokiu atveju gal neverta ir remontuoti?
  • Antra purkštuko remontas yra pakankamai brangus, ir aišku jį sąlygoja naudojamos dalys remontui, originalios dalys kainuoja gerokai brangiau nei neoriginalios. Darbas kainuoja tiek pat, tad vėlgi klausimas - Dėti originalias dalis ar ne? Toliau plėstis neverta turbūt, nes visi puikiai suprantame skirtumus tarp kokybiškų ir nekokybiškų dalykų.
  • Trečia, galiausiai, pasitikėkite TIK autorizuotais servisais kurie dirba su profesionaliais patikros stendais, kurie yra praėję mokymus, kurie suteikia garantijas. Tokiam brangiam remontui kaip purkštukai - NERIZIKUOKITE mokėti vėliau dvigubai už kažkieno neprofesionalumą ir tuo metu truputį pigesnę kainą nei "profų". Kaip sakoma patarlėje " Skūpas moka du kartus ", visi esame bent kartą pasimokę.

Dar vienas iš dažnų klausimų ar verta dėti purkštukus iš "šroto" ar restauruoti savus? Na žiūrėkite, mūsų nuomone atsakymas labai nesudėtingas- jeigu Jūs patys SAU galite garantuoti, kad tie purkštukai geri - Dėkite. Bet visi suprantame, kad garantijos nėra ir nežinome kokia jų būklė. Tad mes rekomenduojame geriau RESTAURUOTI savus, naujomis dalimis ir gauti garantiją. 

Purkštukų pažeidimų prevencija

Kad tinkamai prižiūrėti purkštukus pirmiausia NAUDOKITE TIK KOKYBIŠKĄ dyzelinį kurą. Nepilkite kuro kuris neįprastai pigus, nepilkite kuro iš "garažiukų" tiekėjų, nepilkite seno kuro, nenaudokite ūkininkams skirto dyzelino. Antras svarbus momentas naudokite specialius kuro priedus ( Jų galite rasti mūsų el.parduotvėje ), jie papildo dyzelinį kurą ir atlieka tikrai neblogą prevencinį apsauginį darbą. 

Ir galiausiai atlikite purkštukų patikrą ir valymą bent kartą į metus, tai nekainuos "kosminių" pinigų, bet būsite tikri kokia esama situacija su purkštukais.

Daugiau naujienų