Mūsų mechanikai mato ir tikrina daugybę šiuolaikinių automobilių turbokompresorių, dažniau vadinamų turbinomis. Visi žino, kad turbinos buvimas automobilyje reiškia daugiau galios, malonesnis ir gyvesnis važiavimas. Kam teko važinėti su autombiliu be turbinų puikiai žino skirtumą tarp automobilio su turbo ir be Turbokompresorius buvo sukurtas taip, kad tarnautų tiek pat, kiek ir automobilio variklis, tačiau laikui bėgant turbina genda kaip ir visi kiti agregatai, ypač jei nebūna tikrinama ir prižiūrima.
Kokios problemos sukelia trubinos gedimą?
-
Nepakankamai alyvos sistemoje arba alyva netinkama. Variklio alyva iš esmės yra jūsų automobilio kraujas. Sutepa pagrindines judančias dalis, apsaugo jas nuo korozijos ir palaiko vėsinimą variklio veikimo metu. Kalbant apie turbokompresorių, jam reikalingas nuolatinis švarios, kokybiškos alyvos srautas. Alyvos trūkumas, netinkamai parinkta alyva arba prastos kokybės alyva gali sukelti teršalų kaupimąsi variklyje. Tai gali sukelti abrazyvinį poveikį turbinos vidinėms dalims. Labai svarbu, kad variklio alyva ir alyvos filtras būtų keičiami gamintojo rekomenduojamais intervalais.
-
Teršalai. Turbokompresorius iš esmės susideda iš dviejų pagrindinių komponentų: kompresoriaus priekyje ir turbinos gale. Kartais svetimkūniai, tokie kaip dulkių dalelės, nešvarumai, smulkūs abrazyvai, gali patekti į turbiną per kompresoriaus arba turbinos įleidimo angą. Jei pašalinis objektas patenka į kompresoriaus korpusą, jis dažnai patenka iš oro filtro. Priešingai, jei pašalinis objektas sugadina turbiną, problema dažniausiai kyla dėl paties variklio. Turbinos efektyvumas sumažės, jei pašaliniai objektai pradės gadinti kompresoriaus guolius ar turbinos mentes. Kad taip neatsitiktų, oro filtrą reikia reguliariai prižiūrėti ir keisti.
-
Automobilio amžius ir rida. Turbinos turėtų tarnauti pakankamai ilgai, bet deja įvairios aplinkybės gerokai sutrumpina jų tarnavimo laiką. Vairavimo stilius, tepalai, priežiūra ir daug kitų niuansų.
-
Pažeistos tarpinės (dėl ko alyva patenka į išmetimo sistemą). Jei tarpinės tarp kompresoriaus ir variklio nusidėvi arba įtrūksta, alyva nutekės į išmetimo sistemą. Dėl to turbina turi daugiau dirbti, kad padidintų oro slėgį. Galiausiai tai gerokai sumažina efektyvumą.
Kokie yra turbinos gedimo požymiai?
Gali būti įvairių požymių, kurie gali būti siejami su turbokompresoriaus gedimu. Tačiau jei atidžiai stebite, kaip dirba Jūsų automobilis, galite nesunkiai pastebėti dažniausiai pasitaikančių problemų įspėjamuosius signalus ir greičiau imtis veiksmų. Žinoma esant įtarimui, kad kažkas negerai su turbina geriau vežti ją patikrai ant sendo ir tiksliai sužinoti kas negerai.
Dažniausi požymiai, rodantys, kad turbina sugedo:
-
Automobilis pastebimai prarado galią. Tiesiog pajausite, kad automobilis akivaizdžiai sunkiau traukia, lėtai reaguoja į aksceleratorių ir t.t
-
Automobilio įsibėgėjimas atrodo lėtas, triukšmingas. Spaudi "gazą", bet gaunasi šnipštas, atrodo, kad kažkas laiko automobilį kaip priklijuotą.
-
Automobilis gana sunkiai išlaiko didelį greitį. Jeigu turbokompresorius sugedo jam bus sunku pasiekti didesnį greitį.
-
Iš išmetimo vamzdžio sklinda dūmai. Kai alyva patenka į išmetimo sistemą, ji degdama išskiria išskirtinius mėlynus/pilkus dūmus. Tai gali sukelti turbinos korpuso įtrūkimas arba pažeistos tarpinės.
-
Prietaisų skydelyje užsidega variklio gedimo lemputė. Daugumos šiuolaikinių automobilių kompiuteris gali atpažinti turbo gedimus, o prietaisų skydelyje pasirodys variklio patikros lemputė. Žinoma ji gali indikuoti ir kitas problemas, bet jeigu jaučiate kažkokius turbinos gedimo požymius ir papildomai matote indikaciją, galite važiuoti tiesiai į servisą patikrai.
Ar galite važiuoti su sugedusia turbina?
Kuo ilgiau važinėsite automobiliu su pažeista turbina, tuo daugiau bus sugadintas pats variklis, todėl remonto gali reikėti ne tik turbinai, bet ir varikliui. Žinoma automobilis gali važiuoti su sugedusia turbina, bet kur kas geriau būtų neeksploatuoti jo ir nuvežti automobilį į remonto dirbtuves, kad būtų atlikta patikra ir remontas. Trumpai tariant - kuo ilgiau prapūsta turbina be remonto, tuo daugiau žalos galima padaryti automobilio varikliui.
Ką daryti, jei sugedo jūsų turbina?
Nustačius, kad turbina sugedo, realiai turite 2 variantus. Pirma, galite įsigyti visiškai naują turbiną ir ją sumontuoti - žinoma tai tikrai nebus pigus "malonumas". Arba, jei norite sumažinti išlaidas, turite galimybę atnaujinti t.y restauruoti turimą turbokompresorių. Natūralu, kad pirmenybė turėtų būti teikiama naujai turbinai, nes jai bus suteikta ilgesnė garantija ir tarnaus ilgiau nei atnaujinta. Bet čia vėlgi reikia įsivertinti skirtingus faktorius - kokio amžiaus automobilis, kiek laiko dar jį eksploatuosite, ar jis turi kitų problemų ir t.t
Kaip prižiūrėti turbiną?
- Reguliariai keiskite alyvą ir filtrus. Naudokite tik aukšto kokybės ir TINKAMĄ alyvą. Nepilkite alyvos vien dėl to, kad Jums atrodo, kad ji tinka. Pasidomėkite kokią alyvą rekomenduoja automobilio gamintojas. Taip pat naudokite aukštos kokybės tepalo ir oro filtrus nes jie atlieka labai svarbią funkciją. Paskaitykite daugiau apie ALYVĄ ČIA , o apie alyvos FILTRUS ČIA.
- Ypač šaltuoju metų periodu pašildykite variklį prieš važiuodami. Pašilus varikliui pašyla ir alyva ko pasekoje ji geriau tepa turbiną. Sutepta turbina mažiau dėvisi. Paprasta.
- Po vairavimo sustojus, negesinkite variklio, leiskite kelias minutes jam atvėsti. Turbina po važiavimo labai smarkiai įkaista, jeigu neleidžiate atvėsi ir užgesinate variklį tas susikaupęs karštis pradeda deginti joje likusį tepalą, taip kaupiasi anglies apnašos.
- Naudokite tinkamus kuro priedus kurie padeda plaikyti turbinos švarą. Pvz. profesionalus ir itin veiksmingas - Turbinos valiklis JLM Diesel Turbo . Tai yra vienas geriausių šiuo metu rinkoje esančių Turbinų valiklių. Nebrangus produktas, paprastas naudoti ir itin efektyviai šalina nešvarumus bei suodžius.
PRIVALUMAI:
• Sumažinti suodžių emisiją
• Atkuria variklio galią
• Valo kintamą geometrija (VGT)
Panaudojus JLM Turbo Cleaner, nešvarumai ir suodžiai su laiku išnyks. Turbina dirbs pilnu našumu, o oro ir degalų santykis taps idealus. Trumpai tariant, JLM Turbo Cleaner pailgina tarnavimo laiką, išvalo turbiną ir atkuria pradinę galią.
Taip pat reikėtų suprasti, kad tai yra priežiūros priemonė, o ne esamo GEDIMO sprendimo būdas. Čia panašiai kaip ir dantų valymas su pasta, naudojate ją kas dieną, bet kai dantys sugenda einate juos tvarkyti pas dantistą, netvarkote jų su pasta. Jeigu nevalytumėt dantų, tikėtina eitumėt daug dažniau jų tvarkytis. Taip ir su turbinos valikliu, jį reikia naudoti prevenciškai norint sumažinti apnašų kaupimąsi, periodiškas naudojimas tikėtina veiks daug geriau nei vienkartinis. Juolab kai paskaičiuosime, kad jo naudojimas Jums kainuos TIK 0,004eur/km. Tiems kurie vieną kartą pabando ir sako, kad neveikia rekomenduotume tiesiog pakartoti procedūrą bent kelis kartus.
Pastebėjus turbinos gedimą būtina kreiptis į servisą atlikti patikrą, nustatyti problemas ir suremontuoti turbiną ar ją pakeisti nauja. Geriau neeksploatuokite automobilio su sugedusia turbina, nors juo važiuoti ir išeina. Kreipkitės į Autura servisą - atliksime turbinos DIAGNOSTIKĄ, nustatysime GEDIMUS ir pasirūpinsime turbinos REMONTU.
Norite pamatyti kaip veikia turbina Jūsų automobilio variklyje? Žiūrėkite video kuriame gana detaliai ir aiškiai parodoma trubokompresorių veikimas.