Kokie būna automobilių servisai?
Lietuvoje servisai vis labiau pradeda specializuotis į tam tikras konkrečias darbų sritis. Vienas dirba tik su važiuokle, kitas tik su kėbulo darbais, trečias su variklio perrinkimu ir pan.Tas išties sveikintina, tokia praktika jau seniai taikoma daugelyje EU šalių.
Kodėl tai yra naudinga? Todėl, kad servisas kuris specializuojasi konkrečioje srityje kurią išmano geriausiai gali klientui garantuoti aukščiausią darbų kokybę. Ir tai savaime suprantama juk pvz. dantų higienistas tikriausiai negalėtų atlikti dantų protezavimo
Su servisais panašiai. Manome, kad geras servisas dažniausiai bus tikrai "kietas" vienoje ar dvejose srityse. Gali daryti ir kitus darbus, bet iki visų plonybių tikriausiai nežinos visko.
Žinoma nepulkime teisti ar 100proc teigti, kad būtent taip visur yra. Tikime, kad yra servisų kurie tikrai gerai išmano ir kelias sritis - dažniausiai tai dideli servisai turintys galimybių tinkamai investuoti į kokybę, tobulėjimą ir jie patikimai atliks darbus.
Bet, reikia nepamiršti ir kito dalyvio visoje situacijoje - tai KLIENTAS. Neretai jeigu automobiliui yra reikalingas keletas paslaugų, klientas natūraliai ieško kažko kas galėtų viską sutvarkyti vienoje vietoje. Na, nereiks niekur blaškytis. Ir tai savaime suprantama, tik reikėtų atkreipti dėmesį apie kokio sudėtingumo darbus eina kalba.
Pvz. Jeigu jums reikia atlikti ratų suvedimą ir prie to pačio pakeisti pvz. valytuvus, na tikėtina, kad betkoks meistras galės tą atlikti. Bet jeigu pvz. jums reikia atlikti purkštukų remonto darbus, bet prie to pačio norėtumėt, kad meistras sutvarkytų važiuoklę, nors specializuojasi kuro sistemų remonte - vargu ar pavyktų toks sandoris.. O jeigu pavyktų dėl kažkokių priežasčių, reikėtų tikriausiai sunerimti dėl darbų kokybės.
Visų galų meistras, dažniausiai nei vieno darbo neatlieka gerai ir kokybiškai.
Koks yra geras automobilių servisas?
Čia galima būtų pasukti kalbą apie tam tikrus standartus, kokie būna, kad jų laikymasis yra svarbus, bet plėstis nesinori, nes tema labai plati. Reikėtų gal suprasti tik vieną, kad automobilis negali būti remontuojamas "maždaug kaip atrodo", negali būti naudojmos detalės ar tepalai "maždaug kažkokie". Viskas yra standartizuota, gamintojas gamindamas automobilį nurodo ne tik kokias detales ar skysčius reikia naudoti norint tinkamai eksploatuoti automobilį, bet ir kaip turi būti atliekami tam tikri remonto darbai.
Standartai egzistuoja visur ir jų laikytis reikia.
Toliau verta gal pakalbėti apie tokius dalykus kaip :
- Klientų priėmimas į servisą. Kaip priimama, kur priimama, kaip kalbama gyvai, kaip bendraujama telefonu?
Aukšto lygio serviso aptarnaujantis personalas niekada šiurkščiai nekalbės su klientu nei telefonu nei gyvai. Esant nesklandumams visada stengsis juos išspręsti maksimaliai atsižvelgdamas į situaciją iš abiejų pusių. Žinoma, tikrai, būna, kad pasitaiko labai nemandagių ir šiurkščių klientų.. būna, na nieko nepadarysi, kai perlipamos žmogiškos ribos, reikia ir orumą apginti.
Taip pat svarbu ir aplinka kurioje aptarnaujamas klientas - Servisas turintis "priėmimo skyrių", patalpą kurioje tvarkinga, švaru visada sulauks geresnių teigiamų atsiliepimų. Taip pat klientas kuris atvykęs kažkokiam greitam remontui kuris trunka iki 1val ar panašiai, gali norėti palaukti remonto darbų pabaigos vietoje, tad laukimo zona klientui yra tikrai didelis privalumas servisui. - Dirbtuvių tvarka, įrangos naujumas ir priežiūra. Dirbantys mechanikai.
Servisas kuris orientuojasi į aukštesnį lygį visada turės kokybiškus įrankius, gerą įrangą. Remonto patalpos visada bus tvarkingos ir švarios. Įrankiai turi savo vietą, nesimėto. Dažniausiai tokiame servise įvesta aiški darbų vykdymo tvarka, įrankių naudojimosi tvarka. Aiškumas kur kas yra, kas ką turi daryti visada efektyvina darbų eigą. Dirbantys mechanikai tvarkingi, turintys specialią aprangą, naudojantys apsaugos priemones. Apie asociacijas, kad mechanikas - rūkantis, tepaluotu veidu, sudriskusiais drabužiais ir išgėręs - negali būti net minties - Automobilio remonto darbų atlikimas.
Patys remonto darbai ir jų grafikas dažniausiai sudėliojamas serviso vadovo. Darbai turi turėti grafiką, darbams turi būti priskirtas mechanikas, jeigu žinoma kokių dalių reikės, dalys užsakomos prieš darbų pradžią. Jeigu reikalinga patikra, klientas pirma informuojamas apie nustatytus gedimus, susitariama dėl gedimų pašalinimo ( neretas atvejis "servisuose" kai gedimai nustatomi ir pašalinami, tada klientui pasakoma kokie darbai atlikti). Darbai atliekami švariai, atliktų darbų kokybė po remonto dažniausiai patikrinama. Automobilis turi būti atiduodamas tvarkingas, nesuterštas. Klientui aiškiai pateikiama atliktų darbų ataskaita ir kainos, jeigu reikia pateikiami diagnostikos stendų protokolai. Servise kuriame klientas aptarnaujamas užvedama gedimų ir remonto darbų istorija. - Serviso reputacija.
Na Roma per naktį irgi nepasistatė, tad suprantama, kad ne visi servisai ir gali turėti reputaciją. Bet visų pirma, kad ją turėti, reikia tuo klausimu dirbti. Be viso to kas išvardinta aukščiau, tikrai yra daug smulkių niuansų kurie "stato" serviso reputaciją. Yra dalykų kurie griauna reputaciją ir jos gali nelikti labai greitai. Vienas svarbiausių niuansų yra serviso Vadovai ir aptarnaujantis personalas, žmogus pirmą kartą atvykęs į servisą susidaro nuomonę per pirmas kelias minutes pabendravęs su jį priėmimo vadybininku. Tad jeigu vadybininkas bendraus nemandagiai, atgrąsiai ir pan. reputacija kris, nors tebūnie servisas atlieka darbus itin kokybiškai ir profesionaliai. Kiekvienas neigiamas atsiliepimas turi įtakos serviso reputacijai. Reikėtų nepamiršti visų piktybinių atsiliepimų, nepagrįstų atsiliepimų kurie rašomi norint pakenkti, apšmeižti. Tad jeigu vertinimas atliekamas vien pagal atsiliepimus, reikėtų pirma atsižvelgti į neigiamų ir teigiamų atsiliepimų santykį. Jeigu neigiamų atsiliepimų keli ir pvz. labai "pikti", tikėtina, kad tai nebus tiesa. Kitas atvejis jeigu labai daug neigiamų atsiliepimų, tada vertėtų pasvarstyti dėl pasirinkto serviso. Ir visiškai normalu, kad yra balansas tarp teigiamų ir niegiamų atsiliepimų, vien teigiami atsiliepimai irgi gali kelti įtarimą, vienam vienas patinka kitam nepatinka, tai kaip žinoti kas teisinga? Mes linkę vertinti asmeniškai, negalvodami kokią įtaką tai turės kitiems. - Broko, darbų klaidų šalinimas.
Kaip sakoma, kas nedirba tas neklysta. Visiems pasitaiko klaidų. Svarbiausia kokia veiksmų eiga po to, kai klientas pasako, kad aptiko darbo klaidų. Geras servisas visuomet dės visas pastangas kuo greičiau pašalinti broką leidžiant kuo mažiau diskomforto patirti klientui t.y jeigu reikia nuvažiuos į vietą ir sutvarkys gedimą (jeigu įmanoma), priims į servisą be eilės. Visada malonu jeigu klientas sulauks ir atsiprašymo. Tokiu atveju, niekada nenukentės reputacija - priešingai, turėtų sustiprėti. Nes kaip žinoma neretai garantinių dalykų bandoma nusipurtyti visais įmanomais būdais.
Taigi geras automobilių servisas - yra toks kuriam visų pirma RŪPI KLIENTAS, nesvarbu ar maža ar didelė problema. Antra KOKYBĖ, KOKYBĖ ir dar kartą KOKYBĖ. O, kad būtų kokybė į ją reikia investuoti, tiek servisui tiek klientui. Iš čia iškyla klausimas :
Kodėl geras automobilių servisas ima brangiau už darbus?
Tikriausiai jau perskaičius ir taip aišku. Bet verta paminėti, kad jeigu nori gauti gerą kokybę, visada mokėsi šiek tiek brangiau. Vien dėl to, kad visos dedamosios dalys, tokios kaip aptarnavimas, patalpos, įranga, apmokymai ir t.t didina išlaidas pačiam servisui, bet jis siūlydamas šiek tiek aukštesnę kainą už atliekamus dabus, suteikia klientui daugiau pridėtinių verčių - maloni aplinka, malonus bendravimas, kokybė, švara, garantija, galų gale puodelis kavos.
Mes Autura servise patys visada siekiame tobulėti - kaip žmonės, kaip mechanikai. Atnaujiname įrangą, patalpas, įrankius. Geriname aptarnavimą, automatizuojame procesus ir diegiame naujoves. Tą nuolatos darydami manome, kad patiksime savo klientams, partneriams ir būsime tie pas kuriuos norėsis atvažiuoti. Nes ir patys norėtume būti taip aptarnauti. Tobulėjimui nėra ribų, bet tą daryti reikia nuolatos.