Plaunate ar keičiate DPF filtrą ? Svarbu patikrinti daviklius - Autura

Plaunate ar keičiate DPF filtrą ? Svarbu patikrinti daviklius

Plaunate ar keičiate DPF filtrą ? Svarbu patikrinti daviklius

Panagrinėkme atvejį, kai kietųjų dalelių filtro (DPF) užsipildymo suodžiais lygis yra toks aukštas, kad jį reikia išplauti arba pakeisti nauju. Į kokius papildomus išmetimo sistemos elementus turime atkreipti ypatingą dėmesį ir kokius veiksmus reikia atlikti, kad pakeistas DPF filtras veiktų tinkamai?

Kaip žinome, eksploatacijos metu atliekamas ciklinis savaiminis kietųjų dalelių filtro valymas vadinamas - regeneracija. Tai atliekama periodiškai padidinant tiekiamų degalų dozę, kuri sudega filtro viduje, esant aukštesnei temperatūrai. Kai kurių tipų DPF filtruose, vadinamuose „šlapiais“ FAP (Filtre à particules) , naudojamas specialus priedas ELOYS, sumažinantis suodžių degimo temperatūrą nuo 600 °C iki maždaug 450 °C, todėl gerokai pailgėja šių filtrų naudojimo trukmė. Tačiau, nepaisant to, koks sprendimas yra taikomas, kyla klausimas – iš kur žinoti, kada turi prasidėti filtro regeneracijos procesas, kada jis turi baigtis, ir kada filtrą reikia pakeisti nauju?

Už periodišką degalų dozės padidinimą ir priedo ELOYS dozavimą yra atsakingas transporto priemonės kompiuteris vadinamas ECU. Jis turi gauti informaciją, kad buvo pasiektas toks filtro užsipildymo lygis, kai turi būti sudeginti susikaupę suodžiai, todėl moderniose dujų išmetimo sistemose buvo pradėti naudoti nauji elementai – išmetamųjų dujų slėgio bei temperatūros jutikliai. Būtent jie ECU teikia informaciją apie faktinę DPF ir visos išmetamųjų dujų sistemos būklę. Jie sudaro neatsiejamą išmetamųjų dujų sistemos dalį, o jų būklę reikia tikrinti kiekvieną kartą atliekant periodines apžiūras bei keičiant ar plaunant filtrą. Pažeisti, išsireguliavę jutikliai, nesandarios slėgio žarnelės lemia klaidingos informacijos perdavimą į ECU, todėl valymo procesas nėra pradedamas laiku, o filtras užsikemša suodžiais, taip pat filtras gali būti sugadintas dėl aukštos temperatūros poveikio, sukelto bereikalingo degalų dozės padidinimo. Vartotojui tai reiškia brangiai kainuojantį remontą.

Galima sakyti, kad išmetamųjų dujų temperatūros jutikliai saugo turbokompresorius, katalizatorius ir DPF nuo pernelyg aukštos išmetamųjų dujų temperatūros. Jie montuojami tose vietose, kuriose fiksuojamos aukščiausios temperatūros.

Pavyzdžiui:

  • jutiklis prieš turbokompresorių kontroliuoja, ar temperatūra yra tinkama DPF regeneruoti;
  • jutiklis prieš DPF į ECU perduoda informaciją apie filtro užsipildymo lygį ir saugo jį nuo aukštos temperatūros poveikio;
  • jutiklis už filtro kontroliuoja papildomą degalų įpurškimą stabdant varikliu.

Jų veikimo principas pagrįstas temperatūros ir varžos pokyčių matavimu ir perdavimu į ECU. Kai kuriuose jutikliuose varža didėja temperatūrai mažėjant, o kituose – atvirkščiai. Jie pasižymi dideliu atsparumu aukštai temperatūrai, greitu reakcijos laiku, dideliu tikslumu ir plačiomis matavimų galimybėmis. Jutikliai yra ir turi būti pritaikyti konkrečiam transporto priemonės tipui ir jos variklio valdymo parametrams. Todėl svarbu naudoti konkrečiai transporto priemonei skirtus jutiklius – iš išvaizdos panašių, tačiau skirtinguose temperatūros diapazonuose veikiančių jutiklių naudojimas dažnai sukelia išmetamųjų dujų sistemos gedimus dėl jų perkaitimo.

Išmetamųjų dujų slėgio jutikliai perduoda informaciją apie DPF užsipildymo lygį. Jie matuoja išmetamųjų dujų slėgio skirtumą prieš DPF ir už jo (vadinamieji diferenciniai) arba slėgio pokyčius filtre, lyginant su slėgiu kameroje. DPF sukauptas slėgis yra perduodamas per gumos-metalo slėgio žarneles į jutklį. Sugedus slėgio jutikliui arba slėgio žarnelei, ECU nebegali tinkamai įvertinti filtro užsipildymo lygio, o tai dažniausiai baigiasi brangiai kainuojančiu remontu. Taigi matome, kad jutikliai yra labai svarbūs išmetimo sistemos elementai, užtikrinantys tinkamą ir patikimą šios sistemos veikimą. Mūsų specialistai atliks išsamią diagnostika ir naudodamiesi originaliomis detalių paieškos sistemomis, parinks tik Jūsų automobiliui tinkamus slėgio ir temperatūros daviklius.

SVARBI INFORMACIJA

  • apie jutiklių gedimus informuoja kontrolinė DPF lemputė prietaisų skydelyje, tačiau tai ne visada reiškia, kad reiki keisti DPF filtrą, kartais pakanka pakeisti tam tikrą jutiklį,
  • kiekvieną sumontuotą naują dalį reikia suderinti su ECU, kad degalų dozės valdymas būtų optimalus. Taip yra todėl, kad degalų dozę valdantis prietaisas atsižvelgia į jutiklių susidėvėjimo laipsnį per atitinkamą eksploatacijos laiko tarpą (mažėja jų matavimo jautrumas). Taigi labai svarbu, kad būtų pateikiami faktinę būklę atitinkantys duomenys.

Nepamirškite lankydamiesi servise sistemingai tikrinti visų išmetamųjų dujų sistemos elementų; DPF, EGR, SCR ir daviklių. 

 

AUTURA pataria

Teisinga DPF filtro priežiūra susijusi ne tik su kokybiško kuro ir tepalo naudojimu. Labai svarbu naudoti ir tinkamus kuro priedus.

- Siūlome naudoti DPF valymo priedą JML

Rekomenduojame

2,45 €  3,50 €

Kodas 0250201039/02039;DTP

17,00 €  34,00 €

Kodas 2558F/55401;RUV

62,44 €  78,05 €

Kodas 294200-0160

100,62 €  129,00 €

Kodas A2C59506225

7,37 €  9,21 €

Kodas CA5331/EL3451

Daugiau naujienų