Vairo mechanizmo problemos - tikėtina, kad retas kuris dažnai susidūrė su tokiomis, bet atsiradus tokiai nevalia jos ignoruoti. Daug logikos turbūt net nereikia čia, jūs važiuojate, vairas sugedo, praradote kontrolę.. blogai. Geras dalykas tas, kad vairo gedimą galima atpažinti iš pakankamai nemažai tai rodančių ženklų ir galima juos pastebėjus greitai imtis remonto. Reikėtų paminėti tokiems vairuotojams kurie galvoja, kad jeigu problema laikinai dingo - tai reiškia, kad ji išsisprendė Na šiuo atveju ne, nors įmanoma, kad dėl kažkokių priežasčių laikinai ji dingo, bet tikrai ji neišsisprendė ir tik laiko klausimas kada gali būti per vėlu!
Patarimas labai paprastas, kaip ir kitais gedimo atvejais, patebėjus kažkokį vairo gedimą, nesklandumą - vežkite į servisą patikrai. Neignoruokite ir nerizikuokite savo ir kitų eismo dalyvių saugumu.
Pagrindiniai vairo gedimai kuriuos pastebėjus turėtumėt imtis veiksmų
- Sunkiai sukasi vairas - Jeigu Jūsų automobilis neturi stiprintuvo, ok, ignoruokite šį punktą nes jis ir turi sunkiai suktis. Bet kadangi dauguma šiuolaikinių automobilių turi vairo stiprintuvą, pasunkėjęs vairo sukimas gali reikšti, kad vairo sistemoje yra problemų. Pirmiausia patikrinkite, ar stiprintuvo skysčio yra pakankamai. Jei ne, užpildykite. Jei kitą kartą patikrinus jis vėl sumažėjo, patikrinkite, ar po transporto priemone nėra skysčio nuotėkio. Nuotėkis gali būti vairo siurblyje, jungtyse, žarnose arba pačioje vairo kolonėlėje.
- Vairo vibracija, drebėjimas - Nors tai dažnai rodo ratų suvedimo problemas, vairo vibracija taip pat gali rodyti vairo stiprintuvo problemą. Sistemoje susikaupus teršalams vairas gali vibruoti arba „pulsuoti“, kai vairas visiškai pasukamas viena ar kita kryptimi. Paprastai šią problemą išspręstų vairo stiprintuvo išvalymas, bet žinoma reikia žiūrėti ir įsitikinti ar tikrai tik tokia problema.
- Vairas paslysta - kai bandote jį pasukti arba laikyti pasuktoje padėtyje. Tai dar vienas ženklas, kad sugedo vairo stiprintuvas. Kitos vairo stiprintuvo gedimo priežastys, be nuotėkio, yra sugedęs siurblys, susidėvėję vairo kolonėlės laikikliai ir atsilaisvinę arba susidėvėję vairo diržai.
- Laisvas vairas - Kai jaučiame, kad vairas gerokai laisvesnis, dažniausiai būna susidėvėjusi vairo kolonėlė ir vairo traukės. Būtinai remontuoti.
- Didelė vairo vibracija - kai įsibėgėjate arba sukate posūkį. Tai dažniausiai sukelia sugedę arba susidėvėję vairo traukės. Jei važinėsite toliau, visas automobilis pradės kelti virbaciją ir galiausiai galite prarasti net vairo kontrolę, todėl turėtumėt iškart važiuoti į apžiūrą.
- Transporto priemonė nestabili ar traukiasi į vieną pusę - Tai dažnai rodo susidėvėjusios vairo pavaros problemą. Priešlaikinį vairo pavaros susidėvėjimą gali sukelti vairo stiprintuvo skysčio sutepimo trūkumas, todėl keisdami susidėvėjusią vairo pavarą taip pat turėtumėte patikrinti, ar nėra vairo stiprintuvo nuotėkių ir ar pats stiprintuvas gerai veikia. Dar viena indikacija pvz. jei pasukate vairą daugiau nei priklauso, kol ratai pradeda suktis, galite būti gana tikri, kad yra vairo pavaros problema jau atsiradusi ir geriau imtis remonto veiksmų.
- Triukšmas sukant vairą - Tai dažnai sukelia atsipalaidavęs arba nusidėvėjęs vairo stiprintuvo diržas. Tai diržas, jungiantis vairo stiprintuvo siurblį su varikliu. Triukšmas taip pat gali būti ir dėl žemo vairo stiprintuvo skysčio lygio. Putojantis arba pakitusios spalvos vairo stiprintuvo skystis rodo, kad į sistemą pateko oro arba vandens, skystis tuomet netinkamai sutepa komponentus.
Kaip tinkamai prižiūrėti vairo mechanizmą? Tiesiog neignoruokite jokių keistų garsų, arba jeigu pajautėte, kad kažkas įtartino su vairo mechanizmu, o tą dažniausiai tikrai turėtumėt pajausti, nes nuolat vairuodami automobilį mes labai priprantame prie vairo sukinėjimo, apie tai negalvojame, bet kūnas viską puikiai įsimena. Tad atsiradus kažkokiam ne tokiam jausmui rankose sukinėjant vairą, Jūs automatiškai pagalvosite, kad hmmm kažkas kitaip nei buvo, ir to turi užtekti, kad jau pradėtumėt atidžiau stebėti ar viskas gerai su vairo sistema.
Vairo stiprintuvo skystis ir ar reikia jį keisti?
Vienas svarbiausių šiuolaikinių automobilių vairo sistemų elementų yra vairo stiprintuvas. Jis leidžia mums mėgautis maloniu vairavimu, tie kam yra tekę vairuoti automobilį be stiprintuvo puikiai žino tą "malonumą" Tam, kad stiprintuvas veiktų idealiai jam reikalingas skystis - tai hidraulinis skystis, naudojamas vairo sistemoje, siekiant sukurti hidraulinę jungtį tarp vairo ir priekinių ratų. Tai sumažina pastangas, reikalingas ratams pasukti. Vairo stiprintuvo skystis taip pat sutepa judančias vairo sistemos dalis, apsaugo nuo korozijos vairo stiprintuvo pavarą ir vairo siurblį.
Kokie būna stiprintuvo skysčiai? Automatinės pavarų dėžės skystis taip pat gali būti naudojamas kai kuriose vairo stiprintuvo sistemose. Sintetinis vairo stiprintuvo skystis yra ne alyvos pagrindu pagamintas skystis. Sintetinis vairo stiprintuvo skystis paprastai yra specialiai sukurtas konkrečiam automobiliui ar sistemai, kuriai jis naudojamas. Dauguma naujesnių automobilių naudoja sintetinį vairo stiprintuvo skystį. Taip pat yra nesintetinių mineralinių alyvos pagrindu vairo stiprintuvo skysčių. Vis tik koks skystis tinka geriausiai įsitikinti reikėtų pagal automobilio modelį.
Kada turėtumėte pakeisti vairo stiprintuvo skystį? Tai priklauso nuo naudojamo skysčio tipo ir skysčio kiekio sistemoje. Geriausias būdas sužinoti, kada reikia pakeisti vairo stiprintuvo skystį, yra vadovautis originalios įrangos gamintojo (OEM) gairėmis. Paprastai vairo stiprintuvo skystis turėtų būti keičiamas bent kas penkerius metus arba kas ~80 000 km
Gali būti matomų įspėjamųjų ženklų, kad reikia pakeisti vairo stiprintuvo skystį. Kai tikrinate vairo stiprintuvo skystį, jis turi būti šviesios spalvos. Jei tamsus, tai ženklas, kad laikas jį pakeisti. Jei vairo stiprintuvo skystyje matote nešvarumų, šiukšlių ar dumblų, laikas sistemą išplauti ir žinoma pakeistį skystį nauju.
Žemiau žiūrėkite išsamų video kaip veikia vairo mechanizmas.